Higiena gąbki do makijażu


Hejka, dzisiaj chce z Wami sprawdzić czy mój mały stary skarb się da umyć. Przyznam szczerze, że specjalnie nie myłam dłuższy czas jednej z tych gąbek, żeby zobaczyć czy nawet taką po przejściach da się wypięlegnować jak za czasów przebywania w sklepie :)

Aaa!
Jeżeli chodzi o samą gąbkę do makijażu nie polecam kupować najtańszych, też na początku twierdziłam, że gąbka to gąbka czym może się różnić gąbka za 5zł od droższej.. Jednak jest róznica, już nawet gąbka  w dzisiejszym ekperymencie jest o niebo lepsza od najtanszej gąbki a kosztowała niecałe 20zł.

Chodzi o Wasz komfort,
najtańsze gąbeczki pod wpływem wody nie urosną za dużo, nie będą puszyste przez co będą twarde a przy nakładaniu fluidu lub pudru ruchy z gąbeczką będą zadawały nam ból ( wiadomo nie taki niewiadomo jak mocn, ale może nam sprawdzień dyskomfort).

GĄBKA MUSI SPORO UROSNĄĆ, BYĆ PUSZYSTA jak nie wiecie jaka będzie dobra, bo nawet w wyższych półkach zdarzają się nietrafione wyjątki zapytajcie najlepiej Pani ekspedientki na pewno Wam pomoże.

ostatnie!
Kiedyś jak oglądałam dziewczyny na youtub'ie nie mogłam uwierzyć w to jak mówiły, że po stosowaniu gąbeczki nie umieją już dobrze rozsmarować podkładu palcami (sama nie miałam gąbeczki) Jednak teraz kiedy używam codziennie, z wyjątkowymi dniami bez makijażu, nie wyobrażam sobie innej formy rozprowadzania fluidu. Gąbeczka ułatwia nam, usunięcie nadmiaru produktu z twarzy ( bo pochłania) przez co nie mamy sfer gdzie jest fragment "maski".


JAK UMYĆ ZANIEDBANĄ GĄBECZKĘ?


Moje gąbeczki pochodzą z firmy "deni carte" cena ponieżej 20zł


Jeżeli mycie samym mydłem i wodą, pocieranie jak pędzla nie działa jest na to łatwy sposób by gąbeczka uzyskała jednak w 75% chociaż poprzednie życie :) 

jak widać biało-brzoskwiniowa gąbeczką stała się brązowa 

KROK 1:

Zaczynamy do usunięcia, wypalanie bakterii, gąbeczkę wkładamy do misieczki z wodą ( wystarczy ok pół szklanki) i wsadzamy do mikrofalii na ok 30s. 

KROK 2:
Kiedy wyjmiemy gąbeczkę jest jeszcze cieplutka, ale nie parzy (przynajmniej moja) czytając porady doczytałam się, że trzeba poczekać, aż wystygnie jednak ja zaraz wzięłam się za mycie dalej. 

W miseczce z wodą zaczęłam ją gnieść ( wylałam gorącą wodę i wlałam zimną nową) po chwilii zauważyłam, ze woda staje się brudna ( rozpływał się już puder), a następnie dodałam PŁYNU DO MYCIA NACZYĆ (obojętnie jakiego) 






woda po czyszczeniu wygląda jak kawka z mlekiem do picia :D 

Gąbka jest umyta wyciśnięta i wysuszona! 

PAMIĘTAJ
mokrej gąbki nie zamykaj do zakmkniętej przestrznni bo zacznie narastać pleśń. (jak u mojej eksperymentowanej gąbce) 

Czy jest różnica po umyciu?





Chyba różnicę widać, jak wspomniałam wcześniej gąbka zaczęla mi pleśnieć dlatego tych niektórych gąbek nie da się umyć jednakże innym damy nowe życie. 

gąbeczka przekrój 




Mam nadzieję, że post Wam się spodobał i jest pomocny :) W razie pytań piszczcie może uda mi się odpowiedzieć na nie :) 

Do zobaczenia! 








Bibliografia :
ttps://www.youtube.com/watch?v=mcFY5d6elEE
https://wizaz.pl/Makijaz/Jak-wyczyscic-gabeczke-do-makijazu




Komentarze

  1. Spróbuj zwykłego mydła o nazwie Protex kupisz w Rossmanie za niecałe 3 zł, ale z doświadczenia, mi sprawdziło się tylko niebieskie czyli to fresh. Domywa najbardziej brudne gąbki i nie trzeba ich podgrzewać w mikrofali ☺ Wystarczy ciepła woda z kranu i natarcie mydłem gąbeczki ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo, dziękuję bardzo! Na pewno sprawdzę, przetestuje! :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty